Osvědčilo se nám

Chcete plstit ovčí rouno a nemáte podložku? Stačí polystyrénový tácek od zeleniny.

Více...

Náhodná hra

Vitráž

Více...


Srdce našeho oddílu

Čas přípravy
30 minut
Čas realizace
1,5 hodiny
Místo
místnost, klubovna
Roční období
celý rok
Počet účastníků
20 - 20
Hodnocení
     
Autor
Pionýr
Stav
Publikována
Vytvořeno
17. 10. 2014
Upraveno
30. 3. 2018
Klíčová slova
Tajemství staré truhly, Člověk a společnost, C8, vztahy v kolektivu, pochvala, povzbuzení
Věková kategorie
10 let - 14 let
Typ aktivity
Poznávací
Oddílová schůzka
Náročnost na materiál
Střední
Výchovný program
Tajemství staré truhly
Pracovní listy
Ne
Klíčové kompetence
Kompetence sociální a personální

Cíle

Rozvoj těchto kompetencí: sociální a personální.

Hodnocení vztahů v kolektivu, pochvala, povzbuzení.

Motivace

Myslíte si, že náš oddíl má srdce? Co musíme všichni udělat, abychom mohli říct: „Jsme oddíl, který má srdce.“ Udělejte pro sebe něco milého.

Potřeby

Arch balicího papíru, barvy, pastelky, papírky, tužky.


K tomuto metodickému listu není k dispozici žádný pracovní list.

Provedení

V první polovině hry hráči společně nakreslí na arch papíru velké srdce a vybarví ho. Místo vybarvování do něj mohou všichni otisknout své nabarvené dlaně. Pak následuje společná debata: Myslíte si, že náš oddíl má srdce? Co musíme všichni dělat, abychom mohli říct: „Jsme parta, která má srdce?“ Udělejme pro sebe něco hezkého. Ve druhé polovině hry každý dostane lísteček. Napíše na něj své jméno a hodí do nádoby. Všichni si pak vylosují tyto lístky a zkontrolují, zda si nevytáhli lístek se svým jménem. Úkolem hráče pak je na lístek napsat přátelskou větu o kamarádovi, jehož jméno si vylosoval. Např. „Mám rád Vojtu, protože každému rád pomůže.“ Když mají všichni své věty vymyšlené a napsané, přepíšou je fixem do velkého srdce. To pak slouží jako připomínka a dekorace v klubovně.

Aktivita není vhodná pro oddíl, jehož členové se zatím moc neznají, ve kterém je hodně nováčků apod.


Tato aktivita přibližuje Ideály Pionýra: Poznání a Přátelství.

Přístup k dětem se specifickými vlastnostmi

Hra nemá výraznější rizika. Důležitá je podpora v hledání dobrých stránek jiných. Podporujeme konkrétní vyjádření, nepřipouštět věty „protože je hodný, protože je kamarádský“. U dětí méně nadaných (lehké mentální opoždění) pomáháme hledat, připomenout, co vylosovaný kamarád udělal pěkného, přátelského. Platí to i u dětí úzkostnějších, nerozhodných.