Osvědčilo se nám

Do vybavení tábora se hodí pláštěnka „navíc“. Ne všichni vědí, že dlouhá pláštěnka ke kotníkům není nepromokavá bunda do pasu.

Více...

Náhodná hra

Geocaching I.

Více...

Nejlepší hry

  1. Kolotoč
         
  2. Pejskové do boudiček
         
  3. Pane za mnou, pane proti mně
         
  4. Filmové ateliéry
         
  5. Kocourkovský herbář
         

Sběrači a lovci

Čas přípravy
1 - 3 hodiny
Čas realizace
1 - 1,5 hodiny
Místo
venku, hřiště, park, les, louka, tábořiště
Roční období
celý rok
Počet účastníků
16 - 40
Hodnocení
     
Autor
Maňhalová Milena
Stav
Publikována
Vytvořeno
21. 6. 2022
Upraveno
11. 7. 2022
Věková kategorie
8 let - 13 let
Typ aktivity
Poznávací
Pohybová
Environmentální
Náročnost na materiál
Střední
Výchovný program
Výlety do přírody
Pracovní listy
Ne
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
Kompetence k řešení problémů
Kompetence ke komunikaci

Potřeby

Kartičky s obrázky nebo názvy rostlin a zvířat, zalaminované

Odznaky pro šamana (paruka, čelenka, žezlo, náhrdelník...)

Provedení

Děti se rozdělí na sběrače a lovce, podle toho, kým se více cítí být. Zvolí si šamana (někoho spolehlivého, moudrého, kdo jim pomůže radou, úsudkem...). Zvolí se roční období (začíná se jarem a pokračuje ostatními). Děti hledají v herním území kartičky s rostlinami nebo živočichy, které lze v daném období sebrat nebo ulovit. Musí dávat pozor na to, aby byly v souladu s přírodou (např. nelovit medvěda v zimě, kdy je hubený a vzteklý, med sbírat v červnu a ne v září, kdy se musí nechat včelám, aby přežily zimu), sběrači hledají rostliny pro obživu (žaludy, bukvice na mouku), na různé neduhy (průjem, horečka), zranění (kostival, jitrocel)... Po každém období se zhodnotí činnost kmene - zda by přežil on i příroda (např. nevyhubit všechny samce nebo samice...). Děti by si měly při hře uvědomit naši sounáležitost s přírodou a závislost na ní.

Přístup k dětem se specifickými vlastnostmi

Hru hrály i dvě děti se specifickými potřebami, zvládly, užily si to.