Osvědčilo se nám

Staré gumovky, kterým vaše děti odrostly, nevyhazujte. Na táboře se vždy najde někdo, kdo je nemá a komu budou.

Více...

Nejlepší hry

  1. Kolotoč
         
  2. Pejskové do boudiček
         
  3. Pane za mnou, pane proti mně
         
  4. Filmové ateliéry
         
  5. Art - invest
         

Jarní zahrada

Čas přípravy
do 10 minut
Čas realizace
do 30 minut
Místo
místnost, klubovna
Roční období
celý rok
Počet účastníků
od 1
Hodnocení
     
Autor
Pionýr
Stav
Publikována
Vytvořeno
11. 1. 2019
Upraveno
11. 1. 2019
Klíčová slova
Mláďátka a Zvířátka, umění
Věková kategorie
Předškoláci - 8 let
Typ aktivity
Rukodělná
Náročnost na materiál
Malá
Výchovný program
Mláďátka a Zvířátka
Pracovní listy
Ne
Klíčové kompetence
Kompetence občanská
Kompetence pracovní

Cíle

Procvičování práce s nůžkami, upevňování bezpečnostních pravidel při práci s nůžkami, rozvoj jemné motoriky.

Motivace

Velikonoce se kvapem blíží. Vše je již svěží jarními barvami a vůněmi. Rozkvetlé jarní zahrádky narciskami, sněženkami a tulipány nás přesvědčují o tom, že letos si jaro pospíšilo, a o to více se těšíme na´nejkrásnější svátky v roce – Velikonoce.

Potřeby

Barevné papíry A4 – zelené, červené, žluté, bílé, lepidlo, nůžky, fixy. K tomuto metodickému listu není k dispozici žádný pracovní list.

Provedení

Vezmeme si zelený papír a složíme ho jako harmoniku, potom přeložíme na polovinu a vnitřní kraj slepíme k sobě. Jak nám lepidlo zaschne, rozložíme a vznikne nám vějíř. Na barevné papíry si nakreslíme květy tulipánů, sněženek, narcisek a vystřihneme. Vystřižené květy přilepíme na vzniklý vějíř.
Tato aktivita přibližuje Ideály Pionýra: Pomoc, Překonání a Přátelství, je přípravou k zapojení do Pionýrského Sedmikvítku – rukodělné soutěže.

Obrázky jsou dostupné v souboru ke stažení.

Přístup k dětem se specifickými vlastnostmi

Při samotné práci s nůžkami musíme být obezřetní a předvídaví u dětí s ADHD. Tyto děti nedokáží dlouho pracovat při sedavém zaměstnání, jsou neklidné a právě při práci s nůžkami může nastat úskalí úrazu jich samotných nebo kamarádů. Je třeba je stále pozorovat a mít nad nimi kontroluJe dobré s nimi pracovat individuálně a postup práce rozpracovat na dílčí úseky. Nestačí jim ukázat finální výrobek, potřebují znát jednotlivé kroky činnosti.