Víte, že?

Spolupráce probíhá i na místní úrovni - mnohé pionýrské skupiny a oddíly pořádají společné akce s oddíly jiných organizací, domy dětí a mládeže a podobně.

Vydané hry

Etapová hra Křemílek a Vochomůrka vychází z předlohy ZDE oblíbených večerníčkových pohádek. Pestrost a jednoduchost příběhů dovolila tvůrcům připojit velké množství velmi odlišných herních principů. Autoři vytvořili celotáborovou hru pro přibližně padesát dětí ve věkově smíšených oddílech. Motivace a pojetí hry je blízké spíše mladším dětem. Čtenářům poslouží zejména náměty na jednotlivé etapy, které jsou v mnoha případech originální.

A na závěr ještě trochu inspirace. Hračky na náměty slavné dvojice; originální táborové ceny.

Více relevantních odkazů se nám bohužel nepodařilo najít. Doporučujeme shlédnout večerníkové díly, poslechnout si kazety namluvené paní Bohdalovou, přečíst si knihy…

Tato celotáborová hra byla vytvořena podle motivů knihy „Hobit aneb Cesta tam a zase zpátky“ anglického spisovatele J. R. R. Tolkiena. Hra i motivace je uzpůsobena asi dvěma desítkám dětí ve věku 7 – 10 let. Motivace celého tábora vychází z putování za pokladem draka Šmaka a překonávání různých úskalí během cesty. Autoři k dobarvení celého příběhu použili velké množství kostýmů a dekoračních prvků, které pomohly dětem lépe se vžít do děje. k tomu také přispěla jednotná grafika táborových tiskovin a trofejí, jejichž ukázky text ilustrují. Odkaz na etapovku ve formátu pdf zde.

Etapová hra Expedice Archmedos čerpá z literárních předloh Maurice Cotterella a C. W. Cerama. Dějová linka je plná zvratů, mnohdy i zcela nepředpokládaných. Etapy dovolují i zapojení dalších motivů a her, které s vlastním příběhem zdánlivě nesouvisí. Popsané herní principy jsou mnohdy originální a díky své náročnosti mohou zaujmout i děti staršího školního věku.

Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Etapová hra Příběh Šedoklenotu vychází z fantasy knížek Dragonlance. Hra tak získala tajuplnou atmosféru, kterou navíc podporují i zajímavé rekvizity. Užitá literatura o hrách a tvůrčí přístup autorského týmu rozvinuly příběh zajímavými etapami, které dokáží zaujmout i děti staršího školního věku, na druhou stranu hra poskytuje dostatek příležitostí i pro mladší.

Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Etapová hra Expedice Himaláya je inspirována výstupy na „osmitisícovky“ – 14 nejvyšších hor planety. Podobně jako vysokohorská turistika, klade i tato hra požadavky na fyzickou a psychickou kondici účastníků, stejně tak na jejich schopnost spolupracovat a spolehnout se jeden na druhého. Hravou formou ukazuje dětem, že horolezectví není jen dobrodružství, ale také tvrdá dřina, která však (jako v mnoha jiných činnostech) činí případný úspěch mnohem sladším.

Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Družina královny Elišky je celotáborová etapová hra zasazená do historického období 14. století a inspirovaná především postavou Elišky Přemyslovny – manželky Jana Lucemburského a matky Karla IV. Oddíly představující šlechtické rody zápolí o královninu přízeň, potažmo o přidělovaná území a hrady. Celá hra svou historickou motivací přibližuje účastníkům tábora toto období našich dějin a není tak jen zábavou, ale obsahuje i prvek vzdělávací.

Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Bájnou Atlantidu se ve svých představách někdy vydají hledat snad všechny děti – tato celotáborová hra je vezme na právě takový výlet za objevy, poklady a starobylými tajemstvími. o existenci Atlantidy zde nepochybujeme – běží jen o to, kdo ji nakonec dokáže nalézt. Děti se vžijí do rolí hledačů a archeologů a, ačkoli o něm zpočátku nic moc nevědí, pátrají po pokladu ztracené Atlantidy. Jak hrou postupují, dostávají se blíž nejen k zázračnému bohatství a odkrytí starých záhad, ale také se dozvídají něco o historii starověkého světa.

Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Ve hře Afrikou… po stopách Livingstona se děti vydají na výpravu do míst, kam se málokdo z nás skutečně podívá. Čekají je nástrahy i dobrodružství černého kontinentu, lov, černá magie, šamani, nemilosrdné zákony přírody… Exotická atmosféra Afriky, včetně kmenových zvyků, tanců, řemesel a her, bude jistě neopakovatelným zážitkem i pro zkušenější táborníky.

Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Pohádkové dobrodružství v kouzelné říši Narnii (podle slavné předlohy C. S. Lewise) bude jistě neopakovatelným zážitkem pro menší, ale i větší děti. Táborníci nejprve objeví zázračnou zemi Narnii skrytou za starou šatní skříní a tím vstoupí do napínavého příběhu v němž sehrají hlavní roli. Za pomoci moudrého lva Aslana se utkají se zlou ledovou královnou, která Narnii přikryla sněhem. Přestože oddíly mezi sebou soutěží, sdílejí i společného nepřítele, což rozvíjí kolegialitu mezi soupeři.

Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Hledání zmizelých civilizací je stále přitažlivé téma. Ve hře Tajemství Saturového města děti nejen pátrají po městě, ale také se snaží poznat život jeho zmizelých obyvatel a zjistit, co se s nimi kdysi dávno stalo. Neobejdou se bez vytrvalosti a zvídavosti, ale musí i umět táhnout za jeden provaz.

Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Jules Verne vytvořil řadu příběhů, jež jsou dodnes inspirující a poutavé. Jedním z nich je i román Cesta kolem světa za 80 dní, který byl několikrát zfilmován a posloužil i jako předloha této celotáborové hry. Děti, podobně jako Phileas Fogg a jeho přátelé, cestují kolem světa, poznávají různé země, jejich zvyky a kulturu. Sice zprostředkovaně a s použitím notné dávky fantazie, ale zato zábavnou a hravou formou, díky níž si z cesty kolem světa jistě odnesou nezapomenutelné zážitky i nové znalosti.

Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Daleké výpravy přes oceán do neznámých zemí jsou námětem mnoha dobrodružných příběhů a inspirovaly i tvůrce této celotáborové hry. Děti se stávají námořníky a vstupují do služeb Východoindické obchodní společnosti, aby pod vedením protřelých mořských vlků vyrazily z Londýna na plavbu kolem Afriky do Východní Indie (jak se dříve nazývala dnešní Malajsie a Indonésie), kde mají získávat nová území pro anglickou královnu. Po cestě je čeká mnoho dobrodružství, úkolů a nástrah, které však se ctí překonají. Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Hráči pomáhají králi Targovi zachránit jeho zemi stiženou tajemným zlem, které okradlo lidi o všechny jejich dobré vlastnosti. Úkolem je najít prameny špatných lidských vlastností a společně nad nimi zvítězit těmi dobrými. v jednotlivých hrách oddíly získávají přísady nabité dobrými lidskými vlastnostmi, ze kterých nakonec uvaří silný elixír pro záchranu obyvatel Targova království. Zároveň jsou každý večer v táborovém ohni páleny pokořené lidské špatnosti. Hra je tak nejen dobrodružná, ale vede děti i k zamyšlení.

Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Pán času vlastní klíč, kterým uzamyká uplynulý rok, a tím umožní nástup roku nového. Ten je mu ale odcizen vodníkem, který chce získat vládu nad časem. Je třeba ho získat zpět! Hra se pohybuje v prostředí české vesnice na počátku 20. století. Jeden den tábora představuje vždy jeden celý měsíc v roce. Družinky plní úkoly vázané k životu na vsi v daném měsíci, za jejichž splnění mohou být odměněny indiciemi k nalezení klíče. Hra děti seznamuje se zvyky a způsobem života našich nedávných předků a rozšiřuje jejich znalosti o některých obyčejích.

Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

 

Při této hře se oddíly mění v posádky pirátských lodí, jež pátrají po tajemství obávaného kapitána Snakea, cestou naleznou hned několik pokladů. Po námořnickém výcviku se vydávají na cestu po mnoha ostrovech, na nichž plní rozličné úkoly. Tím nejen postupují ke konečnému cíli, ale také prokazují své dovednosti, za něž mohou získat hodnosti jako plavčík, bocman, lodivod… Námořnická a pirátská tématika nabízí dětem i vedoucím značný prostor pro tvořivost při přípravě rekvizit, kostýmů a rituálů (např., svolávání nástupů lodním zvonem a podobně), součástí hry je i tematická desková hra.

Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Etapová hra Harry Potter přenese děti do světa mladého čaroděje, jehož příběh zná z knih J. K. Rowlingové a jimi inspirovaných fi lmů celý svět. Z účastníků tábora se stávají studenti Školy čar a kouzel v Bradavicích a během dvou týdnů na táboře zažívají podobná dobrodružství jako Harry se svými přáteli Ronem a Hermionou. Vedoucí a instruktoři představovali učitelský sbor. Kromě společného boje proti pánu zla Voldemortovi navíc studenti rozdělení do čtyř kolejí soupeří mezi sebou.

Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Do světoznámé továrny na sny se vydají účastníci etapové hry Hollywood. Jednotlivé táborové dny jsou inspirovány známými filmovými hity, od pohádek pro nejmenší, po akční velkofilmy – každý z nich je námětem pro několik konkrétních her. v nich děti, rozdělené do oddílů pojmenovaných po slavných filmových studiích, sbírají body do soutěže, na jejímž konci čekají slavné ceny Akademie filmového umění – Oskaři.

Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE

Ve hře Hraničářův učeň se děti vydávají do fantasy světa vytvořeného spisovatelem Johnem Flanaganem, ve kterém nejen prožívají dobrodružství v boji proti zlu, ale snaží se také stát plnohodnotnými členy „cechu“ hraničářů – potulných bojovníků, kteří brání přidělené území proti úkladům nepřátel. k tomu musí projít řadou zkoušek. Ač děti soutěží mezi sebou, mají také společného nepřítele, kterého porazí jedině bok po boku.

Odkaz na etapovku ve formátu pdf ZDE